Riasztórendszer által leadott jelzések

Az egyik beállítási lehetőség, amit alkalmazni lehet egy riasztórendszer esetében az a csengő funkció, mely jó szolgálatot tesz üzletek üzemeltetői számára. A csengő funkció akkor ad le egy diszkrét hangjelzést, ha kinyílik a bejárati ajtó. Ezáltal, ha az eladó épp a raktárban tartózkodik vagy a pult alatt tesz-vesz, egyértelműen hallani fogja, hogy új vevő érkezett az üzletbe. Ennek az alkalmazáshoz a riasztórendszeren felül viszont szükség van egy nyitásérzékelőre is, amit az ajtóra szerelve helyeznek üzembe.

​Riasztórendszer telepítése során lehetőség van értesítendő személyek beállítására is. Jelzéskor a szerződésben megjelölt személyek kapnak értesítést a riasztás helyéről, illetve jellegéről, ami lehet betörés, tűz vagy épp műszak hiba. Ezt követően a riasztott személyek, ha úgy látják jónak, magánúton intézkedhetnek a probléma elhárítását illetően. A riasztórendszer beszerelése során igényelhető kivonuló szolgálat is, mely magában foglalja a jelzés fogadását és az azt követő járőrszolgálat kiküldését. A helyszínre érkező személyek felmérik a helyszínt, utána néznek a riasztás valóságtartalmának és az ott tapasztaltak alapján döntik el a további intézkedések menetét.

​Mindezek mellett beszélhetünk távfelügyeleti szolgáltatás igényléséről is, mely lényege a riasztórendszer általi, állapotváltozást követő jelzésleadás. A távfelügyelet diszpécserei napi 24 órában figyelik a beérkező jelzéseket, így állandó jelleggel nyomon követhetőek az ingatlanban történő események. Szükség esetén a diszpécserek azonnal cselekednek és a szerződésben megfogalmazottak szerint riasztják a megjelölt szerveket. Vészhelyzet lehet behatolás vagy tűz esetén, de a távfelügyelethez bekötött riasztórendszer akkor is jelez, ha a berendezés akkumulátora lemerül vagy meghibásodik a rendszer. Ezáltal azonnali lehet a javítás és órákkal később már ismét hibátlanul működhet a riasztórendszer.